Wednesday 30 May 2012

(Ne) okrećem glavu


Saosećanje (imenica) = tuga proizašla iz duboke svesti o patnji drugog, prožeta željom da se pomogne.

Besmisao (imenica) = stanje nedostatka ikakvog primetnog značenja ili svrhe.

***
Danas sam drugi put za nekoliko meseci videla čoveka umrlog na autobuskoj stanici.

Tada je bila zima, ova ovogodišnja, gadna. Ležao je pod onom nadstrešnicom, prekrili su ga nekom kabanicom, odmakli se – kao da je smrt prelazna – i čekali prevoz. 
I svoj sledeći i njegov poslednji.

Danas je „malo do umereno oblačno sa dužim sunčanim intervalima“.
Neće padati, kažu.
Kiša.
Za ljude, molim lepo, nisu ni garantovali.

Ja sam od onih koji ne mogu da gledaju krv, otvorene prelome, penu koja izbije na usta. 
Ja sam od onih koji okrenu glavu od saobraćajne nesreće (i ne virim ni malo, časna reč).
Ali ni ovo danas ni ono zimus nije bila saobraćajna nesreća.
Već samo nesreća. Kao takva.

Danas sam sedela u autobusu koji je prošao pored čoveka na stanici i shvatila da želim da odem, negde daleko. Ne zato što mislim da negde daleko niko nikada ne umire na autobuskim stanicama, već zato što tamo ne znam predpriče.

Tamo ne bih znala da li je taj neko, možda, jutros iz kuće izašao gladan. Opet.
Tamo ne bih znala da li je taj neko posustao u redu za bedu od penzije ili preskupe lekove kojih "nema".
Tamo ne bih znala da li je taj neko presvisao pokušavajući da izračuna neizračunljivo.
Tamo ne bih znala da li je taj neko došao devedesetih, prognan iz nekog sela, u veliki negostoljubivi grad nadajući se da će, vremenom, sve biti bolje.
Tamo ne bih znala da li taj neko bira šabačko mleko jer je od imlekovog jefitnije za 4din (a pavlaku ni ne gleda).
Tamo negde ne bih znala da se taj neko ili radovao ili tugovao zbog izborne pobede Tomislava Nikolića (a da mu se, u suštini, isto 'vata).
Tamo ne bih znala da li je taj neko imao normalan posao u fabrici iz koje danas kroz sve prozore džiklja kiselo drvo.

Tamo negde ne znam priče i ne znam sudbinu i to tamo ne može da me se tiče. 
Bar ne ovoliko.

Ja sam od onih koji okreću glavu od krvi, ali nikako ne uspevam da je okrenem od stradanja. 


.

No comments:

Post a Comment