Wednesday 3 April 2013

Miriše zeleno, vuku me daljine

                                                   ... and this card, 
Which is blank, is something he carries on his back, 
Which I am forbidden to see. ...

*** 
Proleće se uplašilo zime, a ja ga razumem. 


Iako, ja se ne plašim zime – naprotiv. Uvek sam volela kape, šalove, rukavice, zaleđen nos, i izgled i miris i ukus snega. I zvuk snega, onaj zvuk tišine koja se čuje kada se stoji na nekoj pustopoljini dok on pada. Kao da šuška, kao da krcka, kao da se slaže u debeli, gust, ušuškan sloj mira, otporan na uspomene. 
Ali porozan.
Ipak porozan. 
I volim kad se uđe u toplo, i prsti bole od iznenadne zagrejanosti, i nos procuri, i pogled se zacakli, a oči lete ka vani i žudno tragaju za onom bučnom tišinom koja se pod prozorom strpljivo slaže u život nekog sutrašnjeg sneška.
Zima priča o juče i obećava sutra – sutra toplije sutra vedrije sutra šarenije sutra mirisnije sutra bučnije sutra zeleno sutra slano sutra brdovito sutra obeščarapljeno sutra usandaljeno sutra koje se cedi niz bradu sutra koje pravi fleke po odeći sutra u kornetu sutra koje miriše na benzin sutra krcato kilometrima sutra. Sutra.
 
I proleće se uplašilo sutra jer sutra dolazi iznenada. Željeno iščekivano uhvati nas na prepad. Jer sutra bolje izgleda dok je sutra. Kad postane danas ume da zbuni.
Na tren.
Onda ga shvatimo nekad i prigrlimo ali svakako prihvatimo.

Čak i ja.
Zaljubljena u zimu i njenu bučnu tišinu.
.Pogotovo ja. 

Ovaj april se baš ne da proleću i ja ga razumem. Mada sam željna da postane pravi „najokrutniji mesec koji mami jorgovane iz mrtve zemlje, meša uspomene i čežnju, hrani umrtvljeno korenje prolećnom kišom“. Od jorgovana ni j, ali su kiša, uspomene i čežnja već tu. Umrtvljeno korenje takođe tu. Umrtvljeno. Ne mrtvo. Samo primireno. Tu. Mada ga ne vidim. Puno toga što se krije znam da je tu. Itekako tu. I  otuda uspomene i otuda čežnja i otuda poriv za pokretom i otuda ohrabrivanje proleća da pusti sutra i uhvati danas.

Ohrabrujem april.
Potpuno predvidljivo nepredvidljiva, i strpljivo nestrpljiva prema sutra. 

.

No comments:

Post a Comment