Saturday 16 July 2011

Dahau .

„Mračni Srednji vek ostavio nam je velelepne katedrale, a XX vek prosvećenosti i ubrzanog napretka – koncentracione  logore.“  - Kurt Vonegat
***

Kada sam krenula ovamo, u Beogradu je bilo 38°C, a ovde, prema svim izvorima, 16°C. Iako sam nebrojeno puta doživela 16°C, ipak sam spakovala šorc i sandale.
Ako sa pozicije 38°C nisam mogla da se naštelujem i shvatim šta znači 16°C, odakle mi ideja da ću moći da se naštelujem i pojmim nešto čega nemam iskustvo?
Odakle mi ideja da ću moći da shvatim da je sve za šta se danas zalažu borci za zaštitu i humano postupanje prema životinjama na farmama, totalni SF prema tretmanu ljudi?
Odakle mi ideja da ću moći da shvatim zašto je pismo ili knjiga moglo da uzrokuje mučnu smrt, a da se ipak i pisalo i čitalo, o itekako?
Da su jutarnjim prozivkama morali "prisustvovati" i pomrli/pobijeni tokom noći?
Da je »(ne)sposobnost za rad« jedini kriterijum na granici života i smrti ?
Da danas postoje odrasli ljudi koji se kikoću na dokumentarnu fotografiju izmučenog mrtvog ljudskog tela zato što je nago?
Da se i dalje, tolike godine nakon svega toga, širom sveta događa i mučenje, i ubijanje, i bacanje u jame, i spaljivanje, i prikrivanje svega toga?
Da mediji širom sveta i dalje uzimaju zdravo za gotovo ono što im se sa raznih mesta užasa servira?
Da ljudi širom sveta i dalje ne shvataju da onaj ko gladnome obeća hleb može da ga povede u šta god hoće?
Da se sudi onima koji rade, a vrlo retko onima koji odlučuju?
Odakle mi uopšte ideja da postoji ikakva mogućnost da pojmim bilo šta od svega toga?
Ja sam idiot.
Džabe sam išla.

.

No comments:

Post a Comment